bazresiasnafisf.ir

آیا می دانید ...؟ : جبران خسارات وارد شده به واحد صنفی در اثر تعطیل غیرموجه با مجوز اتحادیه یا مراجع دیگر، به استناد نظر کمیسیون نظارت، برعهده دستور دهنده است.

آغاز مرحله دوم طرح شناسایی صنوف فاقد پروانه کسب در اصفهان توسط بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان

‍ آغاز مرحله دوم طرح شناسایی صنوف فاقد پروانه کسب در اصفهان توسط بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان، طی سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین مشکلات در نظام اقتصادی کشور به خصوص در حوزه اصناف به حضور و فعالیت تعداد زیادی از واحدهای صنفی مربوط می‌شود که بدون دریافت مجوز لازم که تحت عنوان "پروانه کسب" شناخته می‌شود، در حال فعالیت می‌باشند. چراکه به موجب ماده ۵ قانون نظام صنفی مصوب سال ۱۳۹۲ "پروانه کسب شامل مجوزی است که طبق مقررات قانون نظام صنفی به منظور شروع و یا ادامه کسب و کار و یا حرفه به فرد یا افراد صنفی برای محل مشخص یا وسیله کسب معین داده می‌شود."
این امر در حالی است که فعالیت واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب به بستری برای انجام تخلفاتی از جمله گرانفروشی، تقلب، احتکار، عرضه کالای قاچاق و غیرقانونی تبدیل شده است.
بر این اساس از تاریخ ۹۸/۰۳/۱۹ طرح ویژه شناسایی صنوف فاقد پروانه کسب در شهرستان اصفهان در دستور کار بازرسان اصناف قرار گرفته است و کلیه بازرسان در این طرح به صورت منطقه بندی و مویرگی با مراجعه به واحدهای صنفی مختلف و بررسی سوابق صنفی آنان، اقدام به شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب نموده و متصدیان مذکور را جهت تشکیل پرونده صنفی به اتحادیه های مربوطه هدایت خواهند نمود.
لازم به ذکر است واحدهای صنفی که اقدام به تشکیل پرونده در اتحادیه های صنفی خود ننمایند، طبق ماده ۲۷ قانون نظام صنفی با آنان برخورد و از فعالیت آنان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

 

هرگونه کپی برداری فقط با قید منبع مجاز می باشد.