bazresiasnafisf.ir

آیا می دانید ...؟ : جبران خسارات وارد شده به واحد صنفی در اثر تعطیل غیرموجه با مجوز اتحادیه یا مراجع دیگر، به استناد نظر کمیسیون نظارت، برعهده دستور دهنده است.

آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس در استان

آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس در استان از پنجم شهريورماه تا پنجم مهرماه، با نظارت 88 نفر از بازرسان اصناف به همراه 243 نفر از ناظران افتخاری در سطح استان.


مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، همچنین افزایش تقاضا در برخی از کالاها و خدمات، این مديريت در راستای پيشگيري از افزایش غیرمنطقی قیمتها، طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه بازگشایی مدارس در سراسر استان را برگزار میكند.
مهندس جواد محمدي فشاركي افزود: طرح تشدید نظارت و کنترل بازار با هدف نظارت بر روند عرضه لوازم‌التحریر، کیف و کفش، پوشاک و فرم مدارس، از پنجم شهریورماه به صورت همزمان در سراسر استان اجرايي می‌شود و بازرسان اصناف استان در قالب تیم‌های محسوس و نامحسوس با حضور در بازار، ضمن پايش عرضه اقلام ضروری در بازار، با هرگونه تخلفات صنفي برخورد قانوني لازم را انجام مي دهند و با تشكيل پرونده، متخلفان در هر صنف را به اداره كل تعزیرات حکومتی استان معرفی مي نمايند.

مدير بازرسي و نظارت اصناف استان خاطر نشان كرد : بازرسان اصناف استان در این بازرسي ها با تخلفاتی همچون گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تبلیغ خلاف واقع ، حراج غیر قانونی برخورد مي نمايند؛ بديهي است کلیه صنوف و مراکز عرضه این کالاها موظفند با نصب اتکیت بر روی کلیه کالاها و درج نرخ نامه انواع خدمات، صدور فاکتور رسمی از سوی واحدهای صنفی برای مشتریان، رعایت نرخهای مصوب با درصد سود قانونی را رعایت کرده و همچنين از خرید و فروش هر گونه کالا و لوازم‌التحریرخارجي قاچاق، تقلبی و يا داشتن تصاوير خارج از فرهنگ اسلامي ايراني خودداری کنند.

جواد محمدي فشاركي با تأکید بر اهمیت نقش شهروندان در جلوگیری از تخلفات یادآور شد: شهروندان گرامي هنگام خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهاي صنفي معتبر و داراي پروانه كسب مراجعه نمايند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، موضوع را سریعا از طریق تلفن هاي 32352012 – 32352013 و یا ارسال پیام کوتاه به شماره 09140403039 و یا گزینه شکایات مردمی در وب سایت این مدیریت به نشانی bazresiasnafisf.ir به ستاد خبري و دايره رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمي این مديرت اطلاع دهند تا در اسرع وقت جهت بررسی، اقدام لازم صورت گیرد.

هرگونه کپی برداری فقط با قید منبع مجاز می باشد.