bazresiasnafisf.ir

آیا می دانید ...؟ : جبران خسارات وارد شده به واحد صنفی در اثر تعطیل غیرموجه با مجوز اتحادیه یا مراجع دیگر، به استناد نظر کمیسیون نظارت، برعهده دستور دهنده است.

تشدید نظارت بر واحدهای صنفی از امروز در استان اصفهان آغاز شد / طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس

تشدید نظارت بر واحدهای صنفی از امروز در استان اصفهان آغاز شد / طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس

به گزارش روابط عمومی مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان، با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید مراکز آموزش عالی و بازگشایی مدارس و در راستای پيشگيري از افزایش غیرمنطقی قیمتها، همچنین افزایش تقاضا در برخی از کالاها و خدمات، طرح تشدید بازرسی و نظارت را در سراسر استان از امروز ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۲ آغاز گردید.
در همین خصوص مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان گفت: با هدف نظارت بر روند عرضه لوازم‌التحریر، کیف و کفش، پوشاک و فرم مدارس، طرح نظارتی ویژۀ بازگشایی مدارس از صبح امروز و به صورت همزمان در سراسر استان اجرا شد که طی آن بازرسان اصناف استان با حضور در سطح عرضه، ضمن نظارت بر روند توزیع وعرضۀ اقلام ضروری این ایام، با تخلفات صنفي برخورد و با تشكيل پرونده، متخلفانِ در هر صنف را به اداره كل تعزیرات حکومتی استان معرفی مي نمايند.
جواد محمدی فشارکی در ادامه با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و اقلام ضروری سال تحصیلی، با نظارت ۹۷ نفر از بازرسان اصناف به همراه ۲۴۵ نفر از ناظران افتخاری در سطح اصفهان میباشد افزود:
کلیۀ صنوف و مراکز عرضه کالا و خدمات مرتبط با بازگشایی مدارس موظف اند ضمن رعایت درصد سود مجاز و نرخهای مصوب ، نصب اتیکت و درج قیمت بر روی کالاها و نصب نرخ نامه، صدور فاکتور رسمی برای مشتریان با درصد سود قانونی، از خرید و فروش هر گونه کالا و لوازم‌التحریرخارجي قاچاق، تقلبی و يا داشتن تصاوير خارج از فرهنگ اسلامي ايراني خودداری کنند.
وی در ادامه گفت:
گرانفروشی و فروش اجباری کالا، پایش رعایت درصد سود خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها از مهمترین اولویت‌های بازرسان است که در صورت مشاهدۀ تخلف برابر قانون با متصدیان مربوطه برخورد خواهد شد.
محمدي فشاركي در پایان از شهروندان محترم خواست هنگام خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهاي صنفي معتبر و داراي پروانه كسب مراجعه نمايند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق تلفن هاي ۳۲۳۵۲۰۱۲ – ۳۲۳۵۲۰۱۳ و یا ارسال پیام کوتاه به شماره ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ و یا گزینه شکایات مردمی در وب سایت این مدیریت به نشانی bazresiasnafisf.ir به ستاد خبري و دايره رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی اطلاع دهند تا در اسرع وقت جهت بررسی، اقدام لازم صورت گیرد.

 

هرگونه کپی برداری فقط با قید منبع مجاز می باشد.